Pagina's

zaterdag 11 januari 2014

Boekweit-kokospap met geroosterde amandelen & cranberries

Veel mensen zijn denk ik niet bekend met boekweitpap. Boekweitpap werd vroeger veel gegeten, traditioneel met karnemelk. Zelf wist ik tot een jaar geleden niet eens af van het bestaan van boekweitgrutten. Ik eet het nu regelmatig als ontbijt als variatie op havermoutpap. Boekweitpap heeft een langere kooktijd dan havermout, ik laat het daarom meestal een nachtje weken of maak het 's avonds, zodat het me 's ochtends minder tijd kost.

NODIG:
- 40 gram boekweitgrutten
- 200 ml kokosmelk
- rauwe amandelen
- handje gedroogde cranberries
- kaneel

HOE:
Verwarm de boekweitgrutten met de kokosmelk in een pannetje en laat ongeveer 20 min. koken, totdat de het een pap is. Rooster ondertussen de rauwe amandelen in wat kokosolie. Schep de boekweitpap in een schaaltje en top het met de amandelen, cranberries en wat kaneel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten